2010-01-26
 14:53:17

sammanfattning!

resan till Sthlm kunde verkligen inte ha varit bättre, långt över förväntan och då hade jag ändå inte hoppats på lite ska jag säga! :D

fredag: åkte tåget klockan 5.08 från tågstationen och sedan sov jag en hel del tills vi var framme vid halv 9. och eftersom vi inte fick komma in i lägenheten förän 12 satte vi oss på ett fik i drygt 2 timmar. sedan fixade vi tunnelbanekort och åkte vi till lägenheten där vi bäddade och köpte frukost. Power nap i 2 timmar, väl behövligt! efter det åkte vi till stan och fynda en massa! hem och gjorde oss festfin för att sedan bra till Toxic, en ganska mesig krog på södermalm. går ungefär att jämföra med stads men självklart 3 ggr större! hehe. sedan var mina fötter döda efter en massa timmars dansande så fick byta skor med daniella innan vi bar iväg till donken! hemma ungefär 5.

lördag: vaknade vid 12, efter några timmar var vi och shoppade igen. gick väldigt länge innan det blev kungshallen för middag, där jag käkade en hel pizza! lämnade ingenting, haha aldrig hänt förut. sedan hem och piffa upp oss igen för ännu en utgång. vid 11 kom daniellas kusin som var 23 men 4 kompisar. SJUKT KUL! oh vilka jävla kontakter pojkarna hade, helt galet. en hade till och med skrivit en låt :D iaf, sedan blev det taxi till magenta där killarna fixade in oss. den krogen går inte ens att beskriva, ÅK DIT!! dansade hela natten lång, tills jag och linda blev utslängd.. HAHA! galet att vi blev det.. efter 30 min snack med dumma vakten vänder vi oss om och då ser vi daniella 2 meter ifrån oss som också blivit utslängd, HAHAHA! viggi hade våra mobiler och garderobsgrejer så utsländ i enbart en skinklänning mitt i vintern.. träffade några trevliga killar som följde med oss till donken till krogen skulle stänga. där träffade vi ännu mer trevliga människor, var riktigt roligt! sedan kom solveigs kompis och skjutade hem oss. hemma ungefär 5 denna kväll också.

söndag: tog det lugnt och låg bara i sängen och skrattade hela dagen åt allt som hade hänt. men vi pallrade oss in till centrum och vi hann fynda på en affär innan det stängde klockan 5! vi bestämde oss då för att åka till en italiensk restaurang (vapiano) i gamla stan som vi hade blivit rekomenderade. och jag har aldrig ätit godare mat i hela mitt liv! och billigt var det, och otroligt snyggt där inne. vi tog någon öl efter maten och blev kvar till 11 innen vi drog oss hemmåt. en suverän avslutning på sista kvällen!

måndag: upp klockan 9 och städade, packade coh gjorde oss ordning och var ute ur lägenheten halv 11 för att åka in på stan. blev det sista köpen man inte hade hunnit göra än och en lunch på kungshallen igen. vi gick till stationen en timme innan tåget skulle gå på grund av ömma fötter och fördigshoppat! 17.21 bar det av hemmåt!


Det var en underbar helg och jag kan bara säga: SUNDSVALL SUGER! usch vad jag vill tillbaka! det roligaste jag varit med om, någonsin. vi ska spara pengar och åka tillbaka så snart vi kan! älskar er flickor :)♥

Vardag / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: